måndag 10 augusti 2009

Referenser

Sara

Eftersom jag ville utvecklas inom mitt måleri bestämde jag mig för att följa med till Öland för att under 1 sommarvecka måla enligt Vedic Art´s principer. Jag hade tidigare stött på begreppet Vedic Art i olika sammanhang och kände att nu måste jag ta reda på mer.

Jag anmälde mig därför till grundkursen för att först gå den på hemmaplan genom Galleri Törnfågeln. Upplägget av grundkursen är flexibelt och jag kunde på ett smidigt sätt ta igen de gånger då jag hade svårt att närvara.



Chris

Under kursen gick jag in för att vara egoistisk och bara tänka på mig själv. Det kändes ovant för mig som är pappa till fyra barn.

Jag hade aldrig målat innan och tyckte att det skulle vara roligt att prova. Den största överraskningen är att jag nu ser på livet och på världen med "nya ögon".


Rode

I början kändes det så ovant att inte prata under tiden lektionen varade att jag tyckte att det var besvärande, men efter ett tag så vande jag mig och då tyckte att det var riktigt skönt.

Jag hade letat efter en kurs som inte styrde vad man skulle måla och hittade Vedic Art. Nu tar jag fram mina saker och målar hemma i köket när jag känner för det.